JellyPages.com

Saturday, October 2, 2010

pengiring sultan pahang


sudah cerita pasal menari,aku mau cerita pasal aku jadi pengiring sultan pula,hahaha..

well,sebab aku tidak ter-select dalam 1st selction untuk dance,jadi aku ikut lah jadi pengiring sultan pahang,hahahahahah....baginda came to ump untuk hari keputeraan and jejak warisan negeri pahang and sambutan raya sekali..

actually it happen last week,24th september...

preparation untuk sambutan,hahahaha..the night before,aku rasa aku balik bilik jam 2..and then in the morning kami kena kumpul jam 6 pagi untuk mekap..wah,seriously,tired,ahaahhahaha..

how does it feel???kamu rasa?hahahahahaha..damn great.hahahaha..coz baginda walked beside me!! maybe baginda ambil aku sebagai centre so begitulah,seiring dan sejalan,ahhahahaha..and baginda cakap "apsal penuntut2 ni jalan laju sangat,mati aku macam ni' hahahahahahha..funny,kesian juga kan..orang2 di depan tu lah x concern.baginda is 80 years old..for god sake,jalan lah perlahan skit kan,ehehehhe..duh,begagar!!begagar aku time tu,ahhahaha..that moment is brilliant u know!

there shud b a picture of baginda and me walking side by side kan..aku rasa ada ba tu somewhere coz saat itu,hahahaha..untuk seketika aku terasa seperti artist u know..its like "the party wont start til i walk in",its like flash everywhere..hundreds of camera and handphone taking a picture of me,u know..ahahhahahahahahahhahaahhahahaha..

aku ada suruh kawan aku ambil tapi due to camera problem,blur semua..bukan shja blur,x nmpak muka aku lgsung..gambar tu macam gegaran 12 skala ritcher,ahhaahhaha..ada tu somewhere,mesti ada yg terambil gambar aku,ahahahha..nnt lah aku cari ah...

pengalaman ini,bukan semua orang dapat rasa kan..and,aku bersyukur for that..yang lucunya,TYT sabah pun aku belum pernah iring,tiba2 di negeri orang pula aku berbakti,hahahahaha..

mak cik aku siap pesan "nisa,jangan lah selalu jadi pengiring yaa..nanti jadi macam aisyah,kena pinang sultan..begitulah startingnya tu,dari jadi pengiring.." hahahahahahah..

well,itulah kisahku..hahaha,u see,aku memang perempuan biasa,hidup biasa tapi inilah kelainan aku,apa yang aku lalui,tidak akan sama dengan sesiapa..even aku ada kembar pun,tidak akan sama..=]

p/s:baju kurung pahang memang besar kan..see in that pic,haahha..lepas tu sengaja lagi aku tarik2,hahahahaha..

No comments:

Post a Comment