JellyPages.com

Monday, April 15, 2013

the busy week

4.21 a.m waktu Malaysia.

Tidak dapat tidur. entah apa sebab. sama ada terlebih tidur siang. ataupun memang ada baka-baka owl. mungkin aku ni owl pada kelahiran lalu, lalu memang mata segar bugar pada jam sebegini.

Pada yang sedia maklum, minggu ini, 20 April 2013, Festival Bayu Kenyalang akan diadakan di UMP buat julung-julung kalinya. The first time ever budaya sabah dan sarawak akan diekspreskan di bumi universiti malaysia pahang. Dan aku, ialah, Ketua bahagian persembahan, merangkap Stage Manager untuk festival ini.  Dan itulah penjelasan di atas segala kesibukan aku selama ini. ya, walaupun, kesibukan dunia semata.

Stage Manager tapi, most of the works macam aku yang buat. eh, ini memang bukan masa mengeluh. dan bak kata seseorang tadi, yang buat aku tersedar, "tidak akan ada orang akan tanya eh siapa buat ini siapa buat itu, what they want is just the end result." betul kata beliau. jadi tiadalah gunanya kau mengungkit sebakul atau dua bakul sekalipun. tidak perlu pun kau menjaja cerita "half of the preapration were done by me, myself and I". you see, biar orang yang nilai apa kau buat, people see, people would clearly see your effort, IF there's any effort you made lah. 

Tadi, dari jam 8 malam, sehinggalah 1130 malam, diadakan meeting. sana sini cacat cela majlis dikorek. terpancar lah wajah wajah risau, terkerut sana sini, terpucat sana sini mencari penyelesaian. yang mencari penyelesaian berapa ciput ja, yang lain setakat mendengar tambah taik telinga. eh geram aku. 

komitmen. for everything in this world, COMMITMENT. benda yang paling susah kau mau dapat dari semua orang. tidaklah juga aku mau angkat bakul sorong troli sendiri, tapi aku ni boleh kata komited juga orangnya, kalau, aku kata kalau ya, aku komited kalau aku curah keikhlasan aku dalam sesuatu. tapi aku tau, aku nda boleh samakan diri aku dengan orang lain. dan harap orang lain akan jadi komited macam aku juga. mungkin komitmen dorang ni kureng sikit. tapi sanggup pula berkomitmen kalau demi boipreng. eh? 
entahlah kamu kamu. its just, when the job has fallen to your shoulder, and you has agreed to do that job, then why don't you put your whole heart in it? its not like orang paksa, kau juga kata ya I can. then why now cannot leh?

owweee, its the last week. 5 days, 120 hours to FBK. dan aku pula mencarut membebel di sini, no use. So, lets just do everything we could. like EVERYTHING. sudah2lah mengungkit, buat ja. bilang cintakan sabah sarawak sangat. bilang geram kalau sabah sarawak dikutuk, jadi, marilah sama sama bah buat kerja. :)






Stage Manager, if the shows that night is brilliant, then I'll be the lady of the night. The stage is mine to honor.
not mine exactly, its ours.

Good luck. to myself, and all.

10am quiz for tomorrow(monday), and a lab in the evening.
a test on wednesday morning.
then,I'm all yours, FBK.

cheers to the busy week.

No comments:

Post a Comment