JellyPages.com

Sunday, April 14, 2013

manusia berkepala otak, bisa berubah hati.


aku selesa begini.
tidur tidak didodoi, bangun tidak disambut.
oleh any text I mean.
sibuk aku,aku nda minta siapa2 faham.
jgn paksa diri utk faham.
mula-mula memang kau kata faham.
kata “ya, aku okay.” bila ada text yang tidak aku terbalas dek kesibukan.
tapi kau manusia juga kan. pelan2, jadi greedy.
greedy. tamak.

perlahan-lahan, 
kau minta apa yang aku tidak dapat beri,
untuk ganti kau dengan masa sibuk aku,
untuk itu, 
aku tidak mampu.

aku takut, tahu?
sekurang-kurangnya kerja aku tidak akan ranapkan hati aku,
tapi, 
kau manusia.
manusia berkepala otak,
yang boleh berubah hati.

jadi kalau nanti hati kau berubah,
mana mungkin aku bisa kuat lagi.
jadi, biar tiada.

satu ranap sudah cukup.
tidak boleh dua tiga kali. 
nanti mati jiwa ini. 

No comments:

Post a Comment