JellyPages.com

Friday, January 28, 2011

oh bahasa inggeris,sungguh aku cinta padamu,tapi kali ini??

seumur hidupku yang sangat hidup ini, tidak pernah aku runsing sebegini kepada yang namanya bahasa inggeris..sungguh,aku cinta padanya..tapi kali ini??

yang namanya siti khairunisah binti samblih,sebenarnya agak jarang untuk bermasalah dengan BI..bukanlah 'perfect' mana, tapi bukan juga 'low' mana..

buat julung-julung kalinya, tahniah lah kepada miss BI ku semester ini,tahniah.. anda berjaya menterkejutkan(saja ja aku mau eja begini) sayaaa..saya sungguh terkejut bila anda dengan lancarnya "it makes me crazy to see a student can present such a perfect sentences, there are no grammatical error,nothing!its,its..its not your work,right?its like you just copy and paste it and make it like your own.."

so,aku persembahkan persembahan aku pada kamu pembaca blog(mungkin tiada yang baca,tapi aku mau cakap juga,hahahaha), hasil kerja yang baginya perfect itu..hasil kerja yang baginya seorang pelajar tidak mampu buat..yang pada pandanganku,ayat itu cuma pada tahap biasa, bukan luar biasa apa lagi perfect!!

DIFFERENCES

· One major difference between contact lenses and glasses that stand out when you compare the two is the field of vision.

· Glasses are tops with regards to offering good front vision, but are quite poor in the peripheral vision department. In contrast, contact lenses offer both front vision and peripheral vision without any problems. This means you wont be limited to just looking straight ahead. You can look anywhere you want while wearing them.

· Another difference between contact lenses and glasses is the weight.

· With glasses, their added weight can eventually become uncomfortable as they rest on your ears and face. Not only that, they also need to be tightened and adjusted frequently since they tend to slide down your face, something that can very annoying. Contact lenses hardly weigh anything, and when you wear them you don't have to worry about tightening or adjusting them at all.

· In addition, glasses are also known to fog up, and become a distraction when playing any type of sports. On the other hand, contact lenses dont fog up, and they don't limit what you can do when you play sports, since they wont fall off or slide down your nose--contact lenses re practically worry-free.

· More often than not, you need to match your glasses with whatever you wear. This can be unfortunate if you're concerned with style, because you have to consider things like coordinating frames and colors with your attire, which can be quite bothersome. This isn't the case with contact lenses, as they compliment everything you wear, mainly because contact lenses don't stand out and are hardly visible.

SIMILARITIES

· While differences exist between contact lenses and glasses, they do have a few things in common. For example, both require cleaning and careful handling. Glasses need to be sprayed and wiped several times a day when necessary. Cleaning contact lenses is more tedious because they have to be soaked in solution and cleaned before they are placed in the eyes. And when your eyes start to dry out while wearing them, some eye drops might be needed as well.

· Astigmatism occurs when vision is impaired by an oddly-shaped cornea, and is more common in older people. Though most people have the mistaken notion that only glasses will correct this problem, either glasses or contact lenses can be worn to correct astigmatism.

· Perhaps the best thing about both contact lenses and glasses is that you can get them at very affordable prices. They will be the best purchase that you can make, particularly if you realize that you'll probably be using them for the rest of your life, so it's money that's well spent.




jadi,bagaimana??biasa bukan?sesungguhnya tidak aku nafikan memang lah aku ambil artikel tapi bukan lah bulat-bulat..paling menyakikatkan, "i cant see your effort", and WTH??hanya kerana group lain buat cantik-cantik, berwarna sana, berwarna sini,jadi kau mau cakap effort mereka lebih? sedangkan kau minta outline dan hanya kami yang buat outline tapi tidak pula kau persoalkan..aku salah juga,tidak pula aku dengar kau minta buat dalam bentuk presentation,kau cuma cakap present..means guna apa pun boleh kan?? aku berani botakkan kepala lah,tiada pun kumpulan yang buat tidak pakai internet..cumanya kau nampak sangat konon kami ni copy internet sebab kami buat outline, jadi sebiji2 ayat kami yang perfect tu kau nampak..


lagi satu, group aku yang sebenarnya 4 orang tapi yang bergerak cuma dua orang, dua lagi aku panggil sleeping partner..ketika kelas baru SMS izzati maisyarah 'mcm mna present nant?', dan izzati suruh mereka tanya aku, tapi haram, satu patah pun tidak tanya aku..kenapa? takut sebab aku sudah mula marah? kau takut di tempat yang salah kenapa? dan ketika aku mau menyerahkan tugas, rupanya mereka sudah memberitahu miss untuk membuat presentation sendiri..oh,terus seperti lagi "ku angkat kaki~~~~~,melangkah pergi~~~~,keluar dari~~~~~~........" aku pun lupa lagu siapa tu,haha..


hah,dengan ahli-ahliku begitu, dengan kepala yang agak berserabut,aku gagahkan membuat kerja yang kau suruh wahai pensyarahku..dan kau katakan tiada effort?


kedian kau suruh group aku buat sekali lagi..

F to the I to the N to the E..FINE..

semangat aku buat..sangat bersemangat..sumpah,kali ni aku tiada masuk internet pun,tiada!!maaf lah,tiada bukti aku dapat tunjukkan kepada kamu para pembaca,kerana aku sangtalah geram,selepas aku print satu-satunya cetakan untuknya,terus aku 'x' microsoft word tanpa save pun sebab aku malas mau simpan karya teragungku,hahahaha..


jadi,aku pun suruh lah izzati hantar sebab aku sudah berada dalam bas menuju ke KL semase kelasnya..dan seperti aku jangka, dia pun berkata "saya masih tak percaye lah siti khairunisah buat sendiri...."

Ya Allah,kalau aku tau begitu lah responmu wahai cikgu,akan ku rakam setiap detik masaku dalam menyiapkan tugasan itu,sungguh....


kenapa?kenapa dengan kami,cikgu?

tidak layak kah kami untuk hebat berbahasa inggeris,cikgu?

kenapa kau ragu-ragu dengan BI budak melayu,cikgu?

sedangkan bukan kau yang mengajar kami dari kecil,cikgu?

belum pernah sekali pun kau test kami cikgu,

bagaimana pula kau tahu tahap kami untuk kau pertikaikan kebolehan kami dalam BI,cikgu?

sungguh kami terasa dengan pandangan serongmu terhadap kami,cikgu..

mungkin kami tidak sehandal kau,cikgu..

mana mungkin kami akan sehandal kau..

tapi,sekurang-kurangnya kami cuba,cikgu..

mungkin kau lulusan universiti ternama,cikgu..

tapi jangan juga kau pandang rendah pada kami,cikgu..

kerana tempat bukan menjadi ukuran prestasi,cikgu..

semuanya daripada inidividu itu sendiri,cikgu..

benih yang baik,tercampak ke mana-mana pun menjadi,cikgu..

jangan kau sangkalkan "kun faya kun" itu..

tidak pernah sekali-kali muridmu ini akan menghantar kerja tanpa usaha..

sungguh....

dengarkah kau derita ku pada BI yang ku cinta,cikgu??

aku hormat kau cikgu..sungguh..sebab aku pencinta BI,selamanya..


p/s: bukan kurang ajar..tapi berani bertempat..

No comments:

Post a Comment