JellyPages.com

Thursday, November 25, 2010

aku lupa,kita tidak sama....

aku lupa...
aku lupa,kita tidak sama..
bila aku lupa kita tidak sama,itu lah punca aku terkejut/tidak senang/marah/sedih/apa-apa lah feeling yang tidak bagus..

bila aku makan dengan kawan2 di hostel..sudah makan,then naik bilik..suddenly ada yang cakap dia lapar lagi..then aku terkejut,tidak cukup kah kami makan tadi..aku kenyang masih..then,aku akan ckp "baru pun kita makan????"..aku lupa,perut kita tidak sama..sorry kawan2..

bila aku dan kawan2 tidur lambat..then bangun pun lambat..then kami bangun,mandi..then ada yang akan tidur balik lagi..aku pun akan jadi "belum puas lagi kamu tidur???" aku lupa,kita tidak sama...

bila aku boleh setia and orang lain tidak boleh,sekali lagi aku lupa,kita tidak samaaaaa..

there's once..aku hampir terlibat dengan accident..tapi,jadi tidak teruk sebab aku dapat kawal kereta and it ends up with just scratch at both of our cars..aku tidak turun dari kereta,aku tengok tiada apa-apa yang kemek,tercabut,jadi aku pun meneruskan perjalanan..plus,bukan aku yang salah..if she can handle her car better,then even a scratch pun ndakan terjadi..thanks to Allah aku berjaya kawal kereta,kalau tidak,ada juga tu yang tercabut bumper,hahahaha..
i thought,its nothing..rupa2nya mengejar pula tu kereta..maka aku pun stop..dia keluar dengan penuh emosi,and once she speak,dia begegar..ok,now i know..dia panik...n aku,gila punya tenang..no,aku tenang sebab its really nothing bah..just a scratch..aku nie bukan a hard fan of cars,plus,my car is not a lambo kah,merc kah,bmw kah,ferrari kah,nooo! hahahahah.. she panicked,and she just wanna check if my car is ok coz its her fault..then i said,its ok... bila dia kejar aku,sebenarnya,aku jadi traumaa...until i felt that i dont wanna drive anymore.and i hate that feeling..aku lupa....aku lupa dia tidak sama dengan aku,mungkin dia jenis cepat panik,and aku tidak..soo,aku marah...aku marah sebab dia buat aku trauma sikit....aku lupa yang dia tidak punya perasaan yang sama dengan aku and tidak mungkin dia boleh tenang.aku lupaa...

its just..kita manusia...cepat marah..mungkin sebab ini..kita selalu lupa untuk letak diri kita di tempat orang tersebut sebelum mengata or kita marah..

kalau kita lambat di serve,di kfc or di mana2,kita jadi marah!kita cakap "servis buruk!".. for once,just try,put yourself in their situations..we are not the only custommer for the whole day util they can serve us tahap 200%.."customer is always right?" hahaha,janganlah ambil kesempatan pula..humanity is mostly important in our life..

"kenapa aku boleh buat,and kau tidak boleh??"

"kenapa dia boleh,aku tidak boleh???"

sebab kita tidak sama..our capability is different! and our body system is different..

sooo,
when i'm hungry,you might not be hungry..
when i'm sleepy,you might not be sleepy..
when i loved you,you might not loved me..

i have to start remember that..
yang kita punya rasa yang berbeza..
agar aku tidak cepat meledak,marah tidak tentu arah..

No comments:

Post a Comment