JellyPages.com

Sunday, October 3, 2010

a confession of a single girl..=]



walla~~ hebat tajuk aku tu..mesti terbeliak biji mata kamu semua kan,hahahaha..and mesti semua sudah agak2 apa yang kamu akan baca kan..trust me,this is sincere..come right through all my blood vessels,hahahha..deeply from the bottom of my heart,hehehe..here it goes...

bukan berlagak kuat,bukan berlagak tabah..tapi,what do you expext a single girl to do?hehe..crying til death?berkabung sampai jumpa next boyfriend??hahahaha..

kalau lah senang mau suka orang,xdanya aku single,hahahahaha..

"x kan lah xda yang mau kau?"

itulah selalu orang cakap..adoi,aku ni bukan nya cantik macam miss world,hahahaha..still,kalau aku cantik macam miss world pun,yang berjuta orang puja damba,bukan senag mau dapat cinta itu,haha..

u see,orang yang cantik pun boleh di-break oleh boyfriendnya,apa lah lagi aku,hahaha..heran kan??apa lagi yang boyfriendnya mau ah...hahahahaha..

tipulah bila aku cakap aku x rasa mau kapel..andu bah,kalau lah dia mau kapel sama aku,sekarang pun aku cakap ya!hahaha,still,masalah x slesai pun kalau kami get back together..mungkin belum masanya kan..

setiap kali jalan2 and nampak couples jalan sama2,terdetiklah,"oh,bila lagi aku mau macam tu?" hahahahha..apa??macam kesian kah bnyinya?please,dont feel sorry for me,hahahahha..itu hanya lintasan perasaan..hahaha..

what does it feel being a single lady??for a long time lagi tu,ahhaha..
sometimes it great!sometimes,biasalah,ada jga masa2 sedih..hahaha..

ada kebaikan dan keburukan juga atas semua yang berlaku..

you see..dalam dunia masa kini..di mana mau cari lelaki baik??n aku x cakap prmpuan baik ada di mana2..sama juga lah untuk lelaki.."di mana mau cari permpuan baik..??"

aku,kalau boleh,kalau lah aku boleh kawin terus lepas nie,aku mau kawin..pegang tangan pun dosa bah..aku tau,tapi still,dulu pun aku buat juga,ehehhe..so,lpas nie aku x mau buat lagi..

itu yang aku bersyukur kenapa aku x couple..in 4years,aku single,u know,4tahun,banyak benda boleh jadi...diri aku terjaga dari maksiat,alhamdulillah..bukanlah aku cakap bila couple ja,buat maksiat...no!!!jangan lah jump to conclusion..aku percaya pembaca2 ku ini orang yang matang,pandai berfikir kan...soo,ini pendapat aku sja k..masing2 ada pendapat kan..soo,this is my blog,so ini pendapat aku,ahahahahah..but honestly,bila couple,mendekati maksiat kan??apa??buat seks ja maksiat??tidak sayang2ku sekalian,pegang tangan pun maksiat,hahahahahaha..jangan mau tipu lah,semua couple pun buat tu..kalau ada pun,dalam 20juta,ada lah 5 6 couple kali yang x buat,haahahha..thats why,insyaAllah,kalau ditakdirkan aku couple lagi,kalau boleh,aku x mau buat tu suma..kalau boleh,aku mau terus kawin..serius aku cakap..aku mau jadi lebih baik....

bila tengok pasangan yang sweet,u know,pasangan yang,they dont need to tell yang they are in love,we can see it,just before the tell us,yang kita pun dapat rasa kasih sayang dorg tu...rasa macam "ah!bilalah turn aku!bukanlah pasangan yang sibuk cakap 'we are in love","oh syg,i miss you~~,"..hahahahhaha..oh lagi satu,yang cakap "10years and 5months",,hahahahhahahaha..seriusly,funny..x perlu lah mau umum dan canang 1 dunia..berapa lama hubungan kamu tu x penting!aku damn srius nie,nda penting! hahha,adakah bila kita pg uma orang,kita tanya "berapa lama sudah kamu kawin nie? and orang tu jwab "oh 34tahun,2bulan" nooo,its just,my point is..when you are in love,you dont have to tell..hahaha..kalau betul jodoh kamu panjang,syukur alhamdulillah..just,jangan buat orang meluat...

being a single girl,i have chance to see the world from a different prospect..hehehe..yeah,from a single lady eye gtu,ahhahahahaha..aku ada byk masa untuk diri sendiri dan syukur,kepada ALLAH..mungkin sebelum ini aku alpa...salah satu kebaikan jadi single,inilah..alhamdulillah..

aku ada great vision untuk hidup aku..dalam masa aku single nie,dalam masa aku tunggu c dia..aku mau berjaya..aku mau enjoy..aku mau jadi yang terbaik..aku mau beli kereta..aku mau beli rumah..semuanya atas usaha aku..aku mau melancong sma kawan2..aku mau jadi the best student..aku mau sambung empayar ayah..yeah,confession terbaik..hahahahaha..lpas aku kerja a few years makan gaji,lepas tu aku akn sambung kerja ayah,insyaAllah..

dan bila sampai masa untuk kami bersama,untuk kawin,hahahaha..pasal hantaran,aku sudah nekad,aku akan bagitau ayah,aku x kan minta hantaran..people,sila cek balik al-quran..hantaran adalah hadiah daripada pengantin lelaki kepada pengantin perempuan..jadi,aku ndakan minta apa2...tapi kalau dia mau bagi,alhamdulillah,aku terima sedanya..sebab,belanja kawin pun semua,lelaki yang tanggung kan..certain time,sama2 yang tanggung..kenpa pula masa sekarang hantaran yang jadi belanja kawin??aku heran....pendpat aku,aku nie nda ternilai harganya,bukan setakat 15000 atau 30000 sekalipun,kalupun 1juta,itu bukan nilai aku..aku nie x ternilai buat ayah dan ibu..aku sangat2 bermakna dalam hidup dorang,jadi jangan letakkan harga aku..kalu pun laki aku mau bagi nanti,aku tau,itu adalah duit untuk masa depan aku,bila ida sudah tiada kah,kan...again,ini pendapat aku..

jadi single,bukanlah sedih sangat,hahahaha..memang lah ada masa yang "aku mau bf!!!' tapi bila pkir balik "x la penting sangat" hehehehe..

kamu2 yang ada bf/gf,congrats..still,itu x buat kamu better dari aku ok,hahahaha..kita sama saja..bezanya,kamu agak bertuah kali,hahahahaha..and,hargailah mereka yaa..

all the single men and lady! be proud of yourself,take this time untuk muhasabah diri dan dekatkan diri kepada Tuhan..insyaAllah...

the end..

2 comments:

  1. haha. khai ! I like this post ! :D well its true, being single elak kita dr maksiat, esp bab2 pegang tgn. so, my conclusion, being single is great. but being in a r/ship is not tht bad. asalkn pndi jaga diri :P jom kawin khai, ak pun mo kawin. bru lega cket bila kita ni halal utk psngn kita. org ckp, bila kawen, semua yg haram antara llki and pmpuan jd halal. plus, if kita buat apa yg kita x dpt buat b4 kawin, pahala bganda2. haaa, bonus ! hihi. anyway, nice post ! :D

    ReplyDelete
  2. hahahhahaha,aku rsa agak keterlaluan jga sbnarnya post nie,tp what to do,aku cma ckp apa aku mau,hahahaha..ya pija,mari mula gerakan,gerakan mau kawin!hahahaha..fisabilillah!! hehehe..thanx pija,my num1 stalker,hhahahahaha..

    ReplyDelete