JellyPages.com

Saturday, January 14, 2012

7 months without anything.

assalamualaikum, salam sejahtera semua(ya, memberi salam bagai ramai yang membaca blog ini, padahal sekebis kuman pun tiada. :p)

7 months, 7 bulans(bulans, untuk menunjukkan banyak bulan,haha). lamanya blog ini tidak dihapdate(bak kata ramai blogger yang lain "hapdateee".)

let me share with you about my thoughts. a  bit about whats in my mind, now..

my gratitude, penghormatan aku pada saat ini, aku berikan khas kepada anda semua blogger-blogger yang mampu meng-update blog anda seperti anda meng-update status FB atau TWITTER. wa tabik sam lu brother and sister sekalian. its like, "how in the world that they managed to do that?" 

i got this one friend, blog dia dulu, aku yang tolong hias, tolong buatkan, tambah lagu lah, tukar background lah, itu dan ini. dia baru kenal erti blog ni masa kami dalam semester 1 di U, dalam bulan 7 2010. she's very new to blog at that time, lebih baru dari aku. but now, phewwww. her followers mencecah puluhan ribu, eh, no lah, belasan ribu i think. and she have a page in FB, yang bagaikan artis, ala, not biasa2 punya page, page yang dibuat if you all adalah public figure or somebody. woah! hebat kan hebat kan? and aku? hanya 39 followers,haha(now, join me laugh) :D


you know, dulu, aku buat blog sebab aku rasa, ada certain thing yang aku tidak mampu ungkapkan kepada manusia(sorry, aku tau aku ada families and friends to talk, i love you all, its not that i don't share anything, but  please continue reading.) ada certain masalah yang kau lebih selesa tulis, or in this case type, this is not a private blog and of course it can be accessed by anyone in this world. so why the hell lah mau share with outsiders that cannot keep your secret? its a feeling that i want to talk about this, let people read, let them judge, i dont know them, they dont know me, they just know my story but not entirely me, and bla bla bla. and i think this is the same reason why people wants to blog anyway, because we couldn't talk secara visual or berdepan. i believe, semua blogger ada rasa yang sama. this blog, your blog is like another world to you, you angry, you cry, you love, you lie, everything is in here. right?


tapi, itu dulu. itu apa aku fikir masa aku baru buat blog. then, a few months ago, aku mau update blog setelah lama tidak meng-hapdate, then suddenly aku terfikir, kenapa mau share everything sama dunia? a world that you cannot trust? why???(well, actually aku tidak jadi update sebab masa aku buat that post, then tiba2 pula dia tidak automatic save the draft, and aku terlanggar charger laptop sampai tercabut, without the battery attached to the laptop, so the post, yang sudah panjang aku taip, lost! then, aku pun macam "aku memang tidak ditakdirkan untuk share sama dunia benda ni, simpan sendiri sudah~~~~)


and ditambah lagi ayah aku yang tiba-tiba terjumpa blog ini, setelah dia tiba-tiba terfikir untuk taip namanya di google(ya, he googled himself. :D), he found that post that i talked about him. yang most of my friend cried sebab baca, and early in the morning ayah called me and say "ada ayah jumpa blog kau. ayah google nama ayah, terus nampak blog kau. ui, hebat juga penulisan kau) ya, dalam dia terharu, dia sempat memuji. and aku pun go like "ohshit," then, terus aku teragak-agak mau update lagi, nanti ketahuan dong semuanya :P


tapi, walaupun aku tidak update blog, aku still baca blog orang, there are certain blog yang macam hari-hari aku buka untuk cek ada post baru atau tidak. seperti, blog, hanis zalikha, fatin liyana, fatin suhanathe other khairul(ya ini semua yang famous-famous punya). termasuklah juga blog my bestfriend, mariam amruddin. and semua 39 of you yang followed me. dan juga blog-blog lain yang kadang-kadang link mereka muncul di wall FB aku.


they all, you all, amazed me. the way you guys mampu update your blog. well, not lah everyday, but still manage to make a comeback maybe daily, twice a day, 3 hari a day, seminggu a day. but not lah 7 months a day like me kan.


soo, kenapa lah aku mau update today? sebab tiba-tiba aku mempercayai dunia semula? hihi, sebab suddenly, aku terfikir mau share something, not personal. it's just a thing that i think from my point of view. because you know, kadang-kadang kita rasa blog kita ni macam tidak penting, we talked bukan-bukan, benda sia -sia in here, but you dont know, kita semua tidak tahu, how maybe dari apa yang kita cakap, people can opened their mind, to think things different from their own perspektif, how our blog might gives any additional info to solve their problem. maybe to gather information about the places that we have go, the things that we have been through. kan? we didn't know. but kongsilah walau secebis ayat, wah wah. :)


and, orang-orang yang ada blog ni, bukanlah gedik, minta puji, poyo, buang tebiat or any other words dari pengertian kamu( tapi kadang-kadang adalah juga yang minta puji,hihihihihihihhihi). its just, yang pilih untuk baca blog-blog orang pun kamu sendiri, tiada siapa paksa. there's no banner stating "YOU MUST READ MY BLOG", kalau boleh dengan caption sebesar gajah and warna merah and tulisan yang macam darah mengalir lagi, just untuk kamu baca. tiada kan?? so, if you wanna read, you read. if you don't want, don't. we shared, because we cared.


but, talk lah something yang bagi benefit untuk orang. not like, 'awh, comelnya saya hari ini', gila. i hate that. hahahha.


and bukanlah bermakna dengan post ini, saya akan berjanji untuk menghapdate dengan rajinnya. saya tidak tahu apa yang saya rasa esok. i have no clue. sebab soal hati ni, uih, tiada siapa-siapa yang mampu jangka. even the loves feeling. its like now i love you, now i don't. we never know. maybe pada saat dan ketika ini, kita asa cinta betul sama somone ni, yang "i will marry this guy/girl" bullshit! esok kau hidup or mati pun kau nda tau. jadi jangan jugalah terlampau.(ini pandangan aku yang tahun 2012 ni bakal berusia 22 tahun, kalau 8 tahun lalu, masa aku tingkatan dua, i'll say the same thing, "i will marry him!" nah, bullshit to the 14 years old me! hahahahhaha. break up itu perit. tapi itu yang ajar kau untuk kuat. i've experienced heartached for thousand times, from the same guy. sakit ui. apa lagi rasanya kalau yang rasa heartached from different guys. banyak rasa sakit tu kan kamu rasa? ada yang sakit macam digigit semut ja, and ada juga kali rasa yang macam "bagus kau bunuh ja aku kalau kau mau kasi sakit aku begini~~~!". tapi, semua sakit-sakit itu yang ajar kau erti hidup. all the sakit makes you you, makes you yourself. and orang yang sakitkan kamu tu, mana juga kamu tau itu jodoh kamu atau tidak. manatau biar bercinta 10 tahun pun dengan your current bf/gf, tiba-tiba jodoh yang tertulis di loh mahfuz adalah si the one yang kasi kau rasa sakit macam mau terkeluar jantung tu. nah, kan? so, don't hate, don't carut too much yaaa. life is so good in giving the karma(kepercayaaan hindu, tapi pada agama kita, lebih kepada qada' dan qadar'. benda yang kau benci, itu yang kau dapat. benda yang kau kutuk, you'll end up doing the same thing malah lebih teruk dari yang kau kutuk. that's life.


oh my, memang aku begitu kan? kalau cakap pasal hati, ui, macam jubur ayam murainya.


just wanna say, its not a promise that i'll update selalu. (again, talking like aku bannyak follower yang akan resah kalau aku tidak update). :D oh, and the things i wanna share tu, i think i'll share tomorrow, or maybe nanti pagi kalau mata ini masih belum mahu lelap. penat sebenarnya, and mau cuba untuk menidurkan diri.


salam 14 januari untuk semua. terima kasih kerana sudi membaca picisan yang sia-sia. <3





No comments:

Post a Comment