JellyPages.com

Monday, May 2, 2011

saya suka kenduri di kampung orang

kenduri di kampung orang? macam lah kenduri di kampung aku tu sikit sangat sampai aku perlu pergi kenduri kampung orang kan? hehe. suasana berbeza, sangat.

dengarlah rintihan anak kampung celup ini,haha.

aku, paling suka suasana kampung. tidaklah semestinya kampung, suasana yang riuh, meriah lah maksud aku. suasana yang,

"orang rumah sebelah! pinjam bawang boleh tak??"

hah, suasana macam tu lah. best. paling aku suka! haha. aku dibesarkan mostly di kawasan perumahan. and kawasan perumahan cina pula tu, haha. jadi, biasalah, suasana busybody tu agak kuranglah. biasalah, kalau melayu, sampai kampung sebelah boleh sampai perkhabaran buruk berita dari rupa, haha. realiti kan? biasalah, bukan aku mau diskriminasi kaum pula. 

oh, cerita pasal kenduri. aku suka sangat suasana bila jiran-jiran bawa pisau, kadang-kadang bawa tepung dan gula sekali, untuk ke rumah tuan rumah. entahlah, tapi best aku rasa. hehe.

aku baru saja balik dari kenduri di aqiqah di jengka,pahang. tempat uncle zaini, yang merupakan bestfriend makcik aku. suasananya, dari pagi sampai malam, riuh. sampai masa mau tidur pun, bekampung ni semua di ruang tamu. eh, jangan pula kamu cakap "astaga, kesian juga si siti khairunisah ni, nda pernah pula dia merasa tidur bekampung di ruang tamu....." pernah tu pernah, tapi, ini, tuan rumah sekali, semuanya lah, SEMUA, jadi, best ni,hahhaa. 

ehem2, bahasa, memang lah kurang faham. tapi, bila dorang nampak muka aku blur, dorang mula cakap peerlahan sikit, supaya aku faham. 

secara eksklusifnya aku mengaku, aku agak manja, haha. entahlah, kalau di kampung aku, kami cucu cucu perempuan macam kurang ni buat kerja. buat yang biasa-biasa saja,hehe.. cuci piring juga, potong-potong bawang juga, tapi, entahlah, haha. yala, kami 7 ja perempuan, 30 lelaki, nah, macam mana tu. memanglah dimanjakan,kan? haha.

tiba-tiba aku rindu kampung di sipitang,haha. eh? kampung siapa tu? haha, di sana pun riuh, jadi aku suka, hehe. walaupun aku belum pernah experience kenduri di sana, tapi mesti best punyalah. haha. 

tapi paling best kalau bedudun ni, bedudun tu beramai-ramai maksudnya, haha. paling best kalau ketawa. sampai daerah sebelah pun boleh dengar kali, haha!

pasal makanan,jangan cakaplah. kalau ada kari tu, sorilah, memang aku redah ja tu semua. aku nda pernah resist kari masakan rumah, hahaha. top favourite, especially masakan ibu.=')

itu saja.=)




No comments:

Post a Comment