JellyPages.com

Sunday, March 20, 2011

13march2011

kerana sibuk, bukan sibuk mana pun, sibuk malas, haha. maka post ini baru mampu aku buat hari ini.

13 march 2011.

tarikh itu adalah istimewa kepada seorang insan yang istimewa di dalam hati aku.

hari jadi, hari dijadikan, hari jadian. eh? haha. ataupun happy birthday.
mariam binti amruddin. my childhood and forever bestfriend.

ini ialah hari jadi yang ke 21. pada definisi aku menurut kamus hidup siti khairunisah,
hari jadi yang ke-21 ini lain sikit. dia macam lebih-lebih istimewa lah berbanding yang lain. sebab, 21. kira transition ke dewasa lah kononnya, haha.

apa sebenarnya aku mahu cakap?
aku mahu beritahu apa aku buat untuk birthday my dearest bestfriend ini.

it's not much actually, but at least i want her to feel special and loved.

sebenarnya cuti tahun baru cina hari itu, aku pergi ke JB untuk mengatur birthday cake dia lah, and yang seorang lagi tu, si mr.kamu-tau-dia-siapa. it comes out that aku tidak jumpa kedai cake yang mahu buat cake yang aku mahu untuk mereka ini. jadi, aku pulang ke pahang dengan hajat yang tidak kesampaian.

lagi haru, setiap hujung minggu aku untuk mac 2011 penuh! which means i can't find ways to go to JB untuk celebrate birthday mar pada minggu ke-2 mac and mr.kamu-tau-dia-siapa pada minggu ke-3 mac.

so, aku pun suruh lah a friend of mine there, miya, untuk belikan mar cake.
hari tu aku ada tanya-tanya mar, apa kek yang dia suka di secret recipe. (walaupun aku tidak pernah langsung makan secret recipe, still, aku mahu yang terbaik untuk birthdaynya,hehe.) and she said "chocolate indulgence" and i said "oh!" haha.

pada awalnya, aku mahu miya bagi kek itu pada malam 12th march, means tepat jam 12 malam lah, tapi mar cakap she's having camping on her birthday. so, aku pun tukarlah plan, biar si miya bagi dia on 13th saja lah, yang penting bagi.

cerita dipendekkan,
dia pun dapatlah kek tu, and yes, mar cakap dia gembira amat! and, aku pun puas hatilah! it is a best feeling. that feeling, bila kita buat sesuatu supaya prang yang kita sayang happy,hehe.

so, tiada pula gambar aku boleh upload di sini sebab aku tidak nampak pun kek tersebut. tapi mar ada upload, in her blog. anda boleh tengok, di sini .

kesimpulannya, my bestfriend happy, saya happy. her 21st birthday is a blast, wonderful and unforgettable. so,mission accomplished. alhamdulillah.

to mariam amruddin,
happy birthday,dear. you grown up so much already. so much 13th march we've pass by, about 11 of it, is it? i hope i manage to make you smile even just for a while on the 13th march every year, and all the following years coming. i always pray for your success and happiness. and for what you are before this, now and after this, i am proud of you and always will be. you are amazing, just the way you are. I LOVE YOU.


3 comments:

  1. nisaa...anda d tag darl :)

    http://moeeyyna.blogspot.com/2011/03/kena-tag.html

    ReplyDelete
  2. ...hehee, epi bday tu cik mariam :D

    ReplyDelete
  3. moeyna sayang,terima kasih..nnt i buat itu benda,=). n yup,u too take care!<3

    hehehhe,terima kasih boho.haha

    ReplyDelete