JellyPages.com

Sunday, February 27, 2011

a week from hell?

waahhhhh..akhirnya....macam lagu anita sarawak,"akhirnya....kini pasti................"
*ketawa kuat-kuat..maaflah aku melalut..

it's sunday,guys! *senyum besar-besar..

apa aku buat hari ahad ini?nothing special lah..just a typical home girls day..cleaning and all that stuff..

aku bukan mau cerita apa yang aku buat hari ahad ini, yang sebenarnya aku mau cerita ialah...apa yang sudah aku lalui minggu ini..*sigh

a week from hell?bolehkah cakap begitu?*tepuk dada,tanya iman..HEHE

it's a mid term's week..and all of my tests is in this week..dush,macam kena tampar,then bangun balik,kena tampar lagi,bangun balik..

secara ringkas,

ISNIN/MOARNDAY..test statistik and quiz analytical chem..
test stats,ok lah..agak struggle juga aku untuk test satu ni..test dalam dewan,jadi memang tiadalah aku buat aksi-aksi meniru..100% usaha aku..kalau ada jawapan yang macam tolol2 tu pun,aku buat sendiri..kalau ada jawapan terbaik,yang macam aku budak 4.0 pun,aku juga tu buat sendiri..HAHA

quiz analy pula..ok..boleh kah fullmark?insyaAllah..tapi serius,aku tiada belajar untuk quiz analy,sebab semuanya fokus dekat test stats,hehe..lagipun,pop quiz..yang tiba-tiba ja dibagi..nasib aku ni tiada sakit jantung..*phew..

SELASA/TEARSDAY..tearsday??no lah..my selasa,go well and relax..nothing much on this day..oh,i have only 1 class on this day..senang kan hidup?HAHA

RABU/WASTEDAY..test inorganic chemistry..jangan cakap lah kalau ini barang, aku masuk kuliah pun macam tidak masuk saja, jadi..aku masuk test dengan agak kosong maybe..aku ambil test tanpa perasaan,the night before pun tiada aku buka buku..this test turn out to be an open book test!*woah!
hebat kan?lecturer yang sepatutnya masuk tu,adalah seorang yang ada jawatan besar lah dalam U aku ini,kami gelar dia diva lagi..sangatlah diva kan,assistant dia yang datang bagi kami test..dia dia siap pesan "rujuklah nota.." macam heaven terus rasanya..sesi copy meng-copy, rujuk merujuk pun berlaku..kami semua pun duduk rapat-rapat macam dewan kuliah tu kecil sangat..

KHAMIS/THIRSTDAY..test technical english..and test industrial and laboratory safety(OSHA)..
test english,ok lah..no comment,hehe..masuk test osha..dush dush..memang rasa kena tampar-tampar lah..kami..KAMI,bukan aku saja..kami masuk tu memang dengan nota-nota lah..dengan harapan boleh lah,MERUJUK..merujuk ya kawan-kawan..tapi,di awal test tu,madam dengan emosinya berkata "saya tak kisah kamu nak meniru, tapi kamu kene ingat, nanti kalau kamu dapat gaji banyak pun,rm5000 pun,mesti kamu rasa tak cukup-cukup, sebab memang ilmu yang kamu dapat tak berkat..and bla bla bla..." dia main psycho lah..aku pun yang teruslah membuat pandangan "apa lah aku mau jawab ni.."..tapi aku ini memang jenis cepat termakan psycho..jadi,memang tiada buka nota kah,membuat percubaan MERUJUK kah,tiada..kecut aku..HAHA..ketawalah kamu kuat-kuat! aku ini memang,nampak saja berani,tapi..choy!penakut dan skema juga..gaya aku ja lebih-lebih..

habis test,aku berjuang pula dengan lab report..yang dihantar pada hari esoknya,jumaat..biasalah kawan-kawan,kerja last minute..apa lah mau jadi sama aku kan?HEHE
lab report aku jadi agak susah sebab experiment group aku tidak menjadi last week..kami buat experiment crystallization..it's a chemistry stuff,well of courselah chemistry kan,sudahnya kos aku kimia industri,hahaha..its an experiment where you have to make crystal,something like that lah..well,crystallization ini lah cara untuk buat diamond..yup,diamond yang diamond tu..hehe..kamu google saja lah kalau mau tau lebih..yang penting experiment group aku tidak menjadi,so aku kena buat discussion extra panjang untuk terangkan kenapa..dan kenapa dan kenapakah tidak menjadi..

JUMAAT/FIGHTDAY..memang fight habis lah..HAHA..test analytical chemistry..the worst test,ok..aku masuk memang dengan 0 usaha..dengan membawa buku teks analytical dalam beg dan kawan-kawan yang membawa nota..haraplah,sekali lagi mengharap untuk MERUJUK..rupa-rupanya,punyalah terkejut!jarak gila kedudukan test kami tu,choy!istighfar aku banyak..kamu bayangkan saja lah..dewan kuliah yang besar tu, 4 orang saja boleh duduk sebaris..then baris satu ada isi, baris dua kosong..baris tiga isi..oh,dengan pesanan "beg letak tepi ye"...dush,macam kena tumbuk..bukan lagi kena tampar,kena tumbuk sudah..HAHA..
test yang 1 jam setengah tu,memang siksa lah..ya,salah aku juga tidak belajar..aku memang jawab guna pengetahuan masa lampau dan berpandukan ingatan sewaktu kuliah saja..tapi kira ok rasanya,penuh juga kertas tu aku jawab..tidak sabar juga rasanya mahu tau markah aku untuk test ini..yala,test tanpa study LANGSUNG..kawan-kawan,buruk kan perangai aku?memang pun..

oh,ada cerita..aku ni kononnya meminta pertolongan budak sebelahku..dalam test kami tu,ada kena suruh buat table..isi-isi nilai..tapi aku tiada idea,haram..haramnya aku tahu mau isi apa..blur! then, "psssttt,minta table!table!"..dia bagi aku periodic table yaww!!!hahahaha..lucu..sebab periodic table memang semua orang dapat..hadoi..moralnya,belajarlah!haha..

malamnya,dengan nekad aku pergi KFC..melantak habis..good food is a good way to release stress yaww!HAHA..

SABTU/SHATTERDAY..doing nothing,di bilik...makan..tengok drama..belek buku sekejap,tidur!

that's how hidup aku berlangsung..bab MERUJUK tuh,jangan lah contohi..ended with aku langsung tiada MERUJUK pun,cubaan yang gagal..moral of the story,belajarlah!belajarlah!

aku rasa bersalah sama ibu ayah..aish,lepas ni,aku belajar..insaf aku..insaf!

aku macam mau bersara sudah dari kerja MERUJUK ni..membuatkan aku ada mantra baru.."biar gagal,jangan meniru.."

ada seorang kawan jawab,"grades is the matter.." tidak kiralah apa caranya..

yes,indeed..grades is the matter..but,sebut pasal karma,berkat...cuak kot!!hahahaha

pandai-pandailah fikir sendiri kan?

happy sunday,guys!

No comments:

Post a Comment